کد مطلب: ۱۱۸۸
تعداد بازدید: ۲۶۱۷
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
احکام پوشش و روابط اسلامی| ۲۱
پوشیدن جوراب نازک و بدن‌نما برای خانم‌ها در بیرون از منزل و انظار نامحرمان چه صورت دارد؟ و بیرون گذاشتن موهای سر از چادر در مقنعه توسط خانم‌ها در دید نامحرمان چگونه است؟

حکم بدحجابی

هر مردی که زنش خود را آرایش کند و با آن حالت از منزلش بیرون آید، آن مرد دیّوث می‌باشد. و اگر کسی چنین مردان را دیّوث بنامد، گناهی نکرده است و نیز زنی که خود را زینت و خوشبو نماید و از خانه‌اش خارج شود و شوهرش به این کار راضی باشد برای هر قدمی که این زن برمی‌دارد برای شوهرش خانه‌ای در جهنم بنا می‌شود.

پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله، بحارالانوار، 103/249 بهشت جوانان، 431

هر زنی که به خداوند سبحان و روز قیامت ایمان دارد، زینتش را برای غیر شوهرش آشکار نمی‌کند و همچنین موی سر و مچ خود را نمایان نمی‌سازد، و هر زنی که این کارها را برای غیر شوهرش انجام دهد دین خود را فاسد کرده و خداوند را نسبت به خود خشمگین ساخته است. پیامبر اکرم صلی‌الله و علیه و آله، مستدرک الوسائل، 14/242 بهشت جوانان، 220

سؤال: پوشیدن جوراب نازک و بدن‌نما برای خانم‌ها در بیرون از منزل و انظار نامحرمان چه صورت دارد؟ و بیرون گذاشتن موهای سر از چادر در مقنعه توسط خانم‌ها در دید نامحرمان چگونه است؟

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای:

پوشانیدن بدن از نامحرمان بر زن واجب است و چنین جوراب‌هایی برای حجاب شرعی واجب، کفایت نمی‌کند. و پوشیدن تمام موی سر در برابر نامحرمان، واجب است.

سؤال: آرایش زنان در خیابان‌ها و بیرون گذاشتن مقداری از موها و پوشیدن جوراب بدن‌نما و لباس‌های محرک چه صورت دارد؟

حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی:

حرام است.

حضرت آیت‌الله بهجت:

حرام است.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی:

حرام است.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی:

بدون شک جایز نیست.

حضرت آیت‌الله تبریزی:

جایز نیست.

حضرت آیت‌الله سیستانی:

جایز نیست.

حکم بدحجابی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: