کد مطلب: ۱۵۴۰
تعداد بازدید: ۱۵۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
پاسخ به سوالات اعتقادی| ۳
عصمت دو مرحله دارد: یکی این‌که فردی که دارای عصمت است گناه نمی‌کند و مخالفت فرمان خداوند ندارد. دوّم این‌که در برنامه‌ها و کارهایش دچار اشتباه نمی‌شود و هر عملی انجام می‌دهد صد در صد مطابق با واقع است...

آیا حضرت معصومه(س) معصوم است؟

پرسش: آیا حضرت معصومه(س) معصوم است؟

پاسخعصمت دو مرحله دارد: یکی این‌که فردی که دارای عصمت است گناه نمی‌کند و مخالفت فرمان خداوند ندارد. دوّم این‌که در برنامه‌ها و کارهایش دچار اشتباه نمی‌شود و هر عملی انجام می‌دهد صد در صد مطابق با واقع است، زیرا معصومین بنا بر آنچه از فرمایشات خود آن عزیزان استفاده می‌شود، مورد تأیید خاص پروردگار می‌باشند و به تعبیر دیگر مؤیَّد به روح‌القدس هستند.

در مورد افرادی که مثل حضرت معصومه سلام‌الله علیها تربیت‌شده دامن وحی هستند، قسمت اوّل صادق است، یعنی هرگز در زندگی دچار خلاف نشده‌اند و عملاً در این جهت پاک و معصوم بودند ولی نسبت به مرحله دوّم، آن مرحله مخصوص انبیاء و چهارده معصوم است. نیروی الهی تأییدکننده‌ی از سوی پروردگار، به آن عزیزان اختصاص دارد.

دفتر نشر فرهنگ و معارف اسلامی مسجد هدایت

 علی تهرانی

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مرصاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
0
0
با سلام و خسته نباشید. مطلب فوق تنها به بیان تفاوت عصمت معصومین با غیر معصوم پرداخته و در واقع پاسخی به سؤال مذکور نداده. نویسنده محترم باید -در فرض معصوم بودن- ادلّه ی عصمت حضرت معصومه علیها السّلام رو بیان می کرد نه تفاوت مذکور رو.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: