کد مطلب: ۱۷۲۵
تعداد بازدید: ۱۱۰۸
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
آیات موضوعی قرآن| مقدمه
بسیار شنیده‌ایم این عبارات قرآنی را؛ ... فَاقْرَءُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ ... فَاقْرَءُوا مَا تَيَسَّرَ مِنْهُ ... به هر مقدار که میسّر است قرآن بخوانید. (مزمّل/20) در آیات متعددی، قرآن کریم به ابعاد قرائت، تفکّر و تدبّر و عمل به دستورات و آیات قرآنی اشاره می‌کند.
جایگاه و اهمّیت حفظ، قرائت و تلاوت قرآن کریم
بسیار شنیده‌ایم این عبارات قرآنی را؛ ... فَاقْرَءُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ ... فَاقْرَءُوا مَا تَيَسَّرَ مِنْهُ ... به هر مقدار که میسّر است قرآن بخوانید. (مزمّل/20)

در آیات متعددی، قرآن کریم به ابعاد قرائت، تفکّر و تدبّر و عمل به دستورات و آیات قرآنی اشاره می‌کند.

مجموعه‌ای که پیش روی شما خوانندگان و علاقه‌مندان به کلام وحی است، مشتمل بر آیات موضوعی قرآن کریم است که با بیان شاخت به معنای عمومی آغاز و آنگاه آیاتی در خصوص خداشناسی، جهان‌شناسی، شناخت پدیده‌ها، مرگ، برزخ و قیامت، قرآن‌شناسی ادامه پیدا می‌کند، آیاتی در خصوص پیامبران الهی، پیامبر اسلام در پی خواهد آمد، سپس به موضوع امت و ولایت، حکومت اسلامی و دیگر مواردی همچون ویژگی‌های انسان، انسان و جامعه، انسان و خانواده، انسان و معاش انسان و دشمنان و ... خواهد پرداخت.

فلذا با مطالعه این مجموعه قطعاً یک دوره اصول اعتقادی و معرفت‌شناختی ارائه خواهد شد، باشد که مورد رضایت پروردگار متعال قرار گیرد، امید است در پناه قرآن کریم، عمر شریفتان پربرکت و عزّتتان مستدام باد ...

والسّلام علی من تعلّم القرآن و علّمه

مجید داودی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: