کد مطلب: ۱۸۲۱
تعداد بازدید: ۲۰۰۰
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰
احکام اخلاقی
ترس از خدا و ترک معصیت، نه تنها آخرت انسان را اصلاح می کند، بلکه برای دنیای انسان هم مفید است و در مشکلات خداوند برای شخص باتقوا راه حل مشکل را باز می کند.
ای اباذر! هیچ جوانی نیست که لذت و لهو دنیا را رها کرده و جوانی خود را در طاعت خدا به پیری برساند، مگر آن که خداوند به او اجر هفتاد و دو صدیق را عنایت می فرماید. (پیامبر اکرم (ص)، الحکم الزاهره، 2/504)
سؤال: در حال حاضر جوانان و نوجوانان در معرض هجوم وحشیانه فرهنگی غرب قرار دارند، خواهشمندم توصیه ای را برای جوانان عزیز مرقوم فرمایید.
حضرت آیت الله خامنه ای:
ترس از خدا و ترک معصیت، نه تنها آخرت انسان را اصلاح می کند، بلکه برای دنیای انسان هم مفید است و در مشکلات خداوند برای شخص باتقوا راه حل مشکل را باز می کند. موفق باشید و باشیم ان شاء الله تعالی.
حضرت آیت الله بهجت:
باید زیربنای اعتقادات و عملیات را استحکام ببخشند و در چنین وقت هیچ فرهنگی در آنها اثر ندارد و با توکل به خدا درس بخوانند و عمل نمایند.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی:
جوانان و نوجوانان عزیز باید هر چه بیشتر پایه های ایمان خود را تقویت کنند و از عوامل و زمینه های تحریکات جنسی اجتناب ورزند تا در مقابله با فرهنگ فاسد غرب موفق باشند.
حضرت آیت الله فاضل لنکرانی:
به جوانان عزیز توصیه می نمایم که قدردان نعمت جوانی باشند. بهترین و لذیذترین عبادت ها در ایام جوانی است. هرچه بیشتر خود را با قرآن کریم و ادعیه معتبره مأنوس سازند و از تهذیب نفس هیچگاه غافل نباشند و در کنار علم و دانش که آن هم عبادتی است بزرگ، زندگی خود را معطر به خلوص و تقوا و یاد خدا بنمایند.
حضرت آیت الله سیستانی:
شیاطین در هر زمان به نحوی انسان را فریب می دهد، خداوند به انسان اخطار فرموده که شیطان دشمن دیرینه توست. از القائات شیاطین جن و انس بر حذر باش. امروز همراه با پیشرفت علم و صنعت، وسایل فریب شیطان بیشتر و سریعتر و مؤثرتر شده است و انسان در برابر او سلاحی ندارد، جز ایمان به خدا و تقوا و پیروی از انسانهای منزه از گناهان، که خداوند آنها را امام و الگو قرار داده است.
حضرت آیت الله تبریزی:
زندگی مخصوصاً دوران جوان سرمایه زودگذری است که باید آن را غنیمت شمرد و استعدادها را در جهتی که آینده اش را از نظر معاش و معاد تضمین می کند به کار گرفت. آمادگی برای تحصیل علم یا یادگیری صنعت در همه زمانها نیست. در دوران جوانی است که شخص باید از فرصتها استفاده کند با تحصیل علم یا یادگیری صنعت خود را مجهز و آماده کند و با آشنایی با معارف حقه و احکام شرعی و عمل به وظایف شرعی راه سعادت را طی کند و با پاکدامنی و تهذیب نفس که درنتیجه عمل به وظیفه برای او پیش آمده، آینده سعادت بخش خود را فراهم نماید و برای آخرت خود، که منزل همیشگی و مقصد نهایی می باشد، توشه مناسب تهیه نماید تا در آن زندگی به حسرت و تأسف نیفتد.
بهترین توصیه به جوانان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: