کد مطلب: ۲۱۸۳
تعداد بازدید: ۱۱۵۳
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
احکام آداب و رسوم| ۳
برخی از زائران زن یا مرد ایرانی با وضعیت غیراسلامی و غیراخلاقی در سرزمین وحی حضور پیدا می‌کنند و آبروی ایران و شیعه را مخدوش می‌سازند. آیا زمینه‌سازی برای حضور چنین افرادی و عدم برخورد با رفتارهای غیراسلامی آنان توسط مسئولان و متولیان امر چه صورت دارد و توصیه حضرتعالی در این زمینه چه می‌باشد؟
اعمال نیک و بد بندگان هر روز بر پیامبر(ص) عرضه می‌شود، پس حذر و حیا کنید از این که کار زشت بر پیامبر(ص) عرضه گردد. امام صادق(ع)، الحکم الزاهره، 2/430
مبغوض‌ترین مردم نزد خدا کسی است که خود را پیرو امامی بداند، ولی از کردارش پیروی نکند. امام سجاد(ع)، تحف العقول، 287
سؤال: برخی از زائران زن یا مرد ایرانی با وضعیت غیراسلامی و غیراخلاقی در سرزمین وحی حضور پیدا می‌کنند و آبروی ایران و شیعه را مخدوش می‌سازند. آیا زمینه‌سازی برای حضور چنین افرادی و عدم برخورد با رفتارهای غیراسلامی آنان توسط مسئولان و متولیان امر چه صورت دارد و توصیه حضرتعالی در این زمینه چه می‌باشد؟
حضرت آیت الله خامنه‌ای:
بر همه لازم است به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کنند.
حضرت آیت الله فاضل لنکرانی:
باید مراعات شود و مسئولین حداکثر تلاش خود را برای جلوگیری از این امر بکنند.
حضرت آیت الله سیستانی:
زمینه‌سازی برای حضور اشکال ندارد، ولی باید آن‌ها را نهی از منکر کنند.
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی:
مردان و زنان مسلمان در هر جا چه در سرزمین وحی، چه غیرآن باید از جهت اخلاق و عمل، روش صحیح و مشروع داشته باشند و قولاً و عملاً موجب وهن اسلام و ترویج بی مبالاتی نباشند و اگر با وضع زننده ظاهر شوند، لازم است هر کس مشاهده کرد نهی کند و این تکلیف نسبت به مسئولین که قدرت اجرایی هم دارند، تأکید بیشتری دارد.
حضرت آیت الله تبریزی:
کسانی که از منکرات اطلاع دارند یا می بینند، در صورتی که احتمال تأثیر بدهند باید نهی از منکر کنند و به نحو فردی و جمعی نهی از منکر را تکرار کنند تا این که منکرات ترک شود.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی:
مسئولین باید جلو این منکرات را بگیرند.
حضرت آیت الله بهجت:
امر به معروف و نهی از منکر با شرایط آن بر همگان واجب است.
لزوم نهی از روش‌های غیراخلاقی و غیردینی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: