کد مطلب: ۲۸۱۴
تعداد بازدید: ۵۲۰۱
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۱
احکام پوشش و روابط اسلامی
حدود حجاب اسلامی برای بانوان چیست؟ برای این منظور پوشیدن لباس بلند و آزاد و شلوار و روسری کفایت می‌کند؟ اصولاً چه کیفیتی در لباس و پوشش زن در برابر افراد نامحرم باید رعایت شود؟
ای پیامبر به زنان باایمان بگو چشم‌های خود را (از نگاه هوس آلود) فروگیرند و دامان خویش را حفظ کنند و زینت خود را جز آن مقدار که نمایان است آشکار ننمایند و اطراف روسری‌های خود را بر سینه خود افکنند (تا گردن و سینه با آنان پوشانده شود)... . سوره نور، آیه 31
 
بهترین زنان کسانی هستند که نه آن‌ها مردان نامحرم را و نه مردان نامحرم آن‌ها را ببینند. حضرت زهرا سلام‌الله علیها، بحارالانوار، 43/54

سؤال: حدود حجاب اسلامی برای بانوان چیست؟ برای این منظور پوشیدن لباس بلند و آزاد و شلوار و روسری کفایت می‌کند؟ اصولاً چه کیفیتی در لباس و پوشش زن در برابر افراد نامحرم باید رعایت شود؟
 
امام خمینی (ره):
واجب است تمام بدن زن به‌جز قرص صورت و دست‌ها تا مچ از نامحرم پوشیده شود و لباس مذکور اگر مقدار واجب را بپوشاند مانع ندارد، ولی پوشیدن چادر بهتر است و از لباس‌هایی که توجه نامحرم را جلب کند باید اجتناب شود.
آن‌ها که زن‌ها را می‌خواهند ملعبه مردان و ملعبه جوانان فاسق قرار بدهند، جنایتکارند. زن‌ها نباید گول بخورند. زن گمان نکند این مقام زن است که بزک‌کرده بیرون برود، با سَرِ باز و لخت. این مقام زن نیست. زن باید شجاع باشد. زن آدم ساز است. زن مربی انسان است.
حضرت امام خمینی (قدس سره)، صحیفه نور، جلد 11، صفحه 254
 
حضرت آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی:
حجاب بانوان در اسلام یکی از اموری است که از وقتی استعمارگران چشم طمع به کشورهای اسلامی و غصب معادن و منابع طبیعی آن‌ها دوختند، موردحمله آن‌ها قرار گرفت زیرا چادر و حجاب زنان مسلمان را یکی از عوامل بزرگ برای بقاء استقلال شخصیت اسلامی کل جامعه مسلمانان و حفظ هویت اسلامی آن دیدند و آن را مانع سیاسی و اقتصادی و فرهنگی خود شناختند.
از پیام حضرت آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی (رضوان‌الله علیه) به کنگره سراسری حجاب
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای:
آیا جنایتی از این بزرگ‌تر نسبت به زن هست که زن را با آرایش، مد و جلوه گری زیورآلات سرگرم کنند و از او به‌عنوان یک ابزار و وسیله استفاده کنند؟ امروز سر و سینه را از زیورآلات پر کردن و آرایش و مد و لباس را بت قرار دادن برای زن انقلابی مسلمان ننگ است. چادر بهترین نوع حجاب و نشانه ملی ماست.
 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: