کد مطلب: ۱۵۹۷
تعداد بازدید: ۲۰۸۲
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۶
احکام اهل‌بیت (ع) / ۱۷
برخی از افراد در جلسات دعا یا عزاداری ادعای ارتباط با ائمه معصومین علیهم‌السلام خصوصاً امام زمان (عج) کرده و بدین‌وسیله ضمن استفاده‌های مادی از احساسات دینی مردم سوءاستفاده می‌نمایند...

ادعای ارتباط با امام زمان (عج)

سؤال: برخی از افراد در جلسات دعا یا عزاداری ادعای ارتباط با ائمه معصومین علیهم‌السلام خصوصاً امام زمان (عج) کرده و بدین‌وسیله ضمن استفاده‌های مادی از احساسات دینی مردم سوءاستفاده می‌نمایند و این‌گونه مسائل در جلسات مختلف خصوصاً زنانه رو به ازدیاد است. با توجه به ادعای ارتباط با معصومین و واسطه بودن آنان و برخی تبعات اخلاقی که موجب سست شدن اعتقادات مردم به مسائل دینی می‌شود، مستدعی است نظر مبارک را درباره شرکت در این جلسات و هرگونه تقویت و ترویج این افراد بیان فرمایید.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی:

ادعای ارتباط خاص با حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف در زمان غیبت آن بزرگواران دروغ است و شرکت در مجالسی که در آن چنین ادعاها می‌شود، حرام است و مؤمنین باید بی‌اساس بودن چنین ادعا را برای مردم بیان کنند که گمراه نشوند.

حضرت آیت‌الله سیستانی:

این افراد دروغ‌گو و دجال‌اند و درصورتی‌که امکان هدایت آن‌ها نباشد، باید مردم را متوجه نمود تا از آن دوری کنند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی:

این ادعاها مخصوصاً اگر همراه با ادعای پیامی از ناحیه معصومین باشد، باید تکذیب شود.

حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی:

باید جلوی این سوءاستفاده از این مجالس را گرفت.

حضرت آیت‌الله تبریزی:

این مطالب اساس ندارد و تقویت و ترویج این امور موجب وهن مذهب، و جایز نیست. مؤمنین باید با شرکت نکردن در این مجالس و تذکر دادن به افراد کاری کنند که این مجالس از بی‌رونقی تعطیل شود.

حضرت آیت‌الله بهجت:

ادعا تا یقین آور نباشد اعتبار ندارد. تقویت و تثبیت آنچه ثابت نیست، جایز نیست.

ادعای ارتباط با امام زمان (عج)
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: