اقامه حدی از حدود الهی از 40 روز باریدن باران بهتر است.
پیامبر اکرم(ص) از شفاعت کردن درباره حدود نهی کرده و فرمودند: کسی که در حدی از حدود الهی شفاعت کند تا آن را باطل کند و در ابطال حدود الهی تلاش نماید، خداوند روز قیامت او را عذاب می کند. امام صادق(ع)، میزان الحکمه، 2/ 308
سؤال: آیا حدود و تعزیرات در جرائمی که موجب سلب امنیت مالی و ناموسی مردم می شود و این جرائم علناً انجام می گردد را می توان در ملأعام اجرا کرد یا اجرای حد در ملأعام مختص زنا می باشد؟
حضرت آیت الله تبریزی:
در اجرای حدود و تعزیرات دو جهت لحاظ شده است، جهت اول مجازات اعمال و دوم متنبه بودن مردم که از جزای عمل بترسند و دنبال معصیت و گناه نروند و شخص مرتکب شده را بشناسند و این مترتّب بر علنی بودن اجرای حدود و تعزیرات است و اختصاص به زنا ندارد.
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی:
در مثل حد زنا قرآن مجید می فرماید: «و لیشهد عذابهما طائفه من المومنین.» و ظاهراً سایر حدود نیز همین حکم را دارند و امر تعزیر با حاکم شرع جامع الشرایط و خود مجری آن است، هر طور صلاح بداند اجرا می نماید و الزام قاضی به کیفیت اجرای آن جایز نیست.
حضرت آیت الله فاضل لنکرانی:
بلی مربوط به نظر قاضی است.
حضرت آیت الله بهجت:
در زنا بنا بر نصّ قرآن کریم ثابت است و در سایر جرائم باید منصوص باشد یا به نظر حاکم شرع لازم باشد.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی:
جرائمی که باعث ناراحتی جامعه شده است اجرای حد آن در ملأعام بهتر است.