کد مطلب: ۵۶۹۲
تعداد بازدید: ۳۴۸
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
با جوانان | ۲
فعلاً اگرچه محیط خانواده برای انجام وظایف مذهبی چنان‌که لازم است آماده نباشد، ولی شما استقامت کنید و با همین شرایط، وظایف خود را انجام دهید. به نظر می‌رسد تغییر وضع زندگی قبل از پایان تحصیلات، موجب اشکالات بیشتر برای شما شود.

نامه شماره ۲


حضور مبارک مرجع عظیم‌الشأن شیعه، حضرت آیت الله العظمی صافی دام‌ظله العالی
با سلام!
حضرت آیت‌الله؛ محیط زندگانی برای اینجانب بسیار مشکل شده و این به خاطر عدم پای‌بندی اعضای خانواده‌مان، به وظایف و دستورات اسلامی است. به همین جهت تصمیم به ترک خانه را دارم تا در جایی دیگر، با فراغ بال، به وظایف شرعی‌ام رسیدگی کنم. در ضمن حافظه‌ام نیز قوی نیست و این مشکلی دیگر برای من است.
خواهشمند است در این دو مورد اینجانب را، با اندرزهای گهربارتان، راهنمایی نمایید.
 
بسم الله الرّحمن الرّحیم
مرقوم شما واصل شد. از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم مشکلات شما به احسن وجه حل شود و حسن عاقبت داشته باشید.


استقامت در کارها

 

احساسات دینی، علاقه و تعهّد شما به احکام و وظایف شرعی مورد تقدیر است. ان شاء الله مشمول الطاف حضرت بقیة‌الله، ارواح العالمین له الفداء ـ باشید. فعلاً اگرچه محیط خانواده برای انجام وظایف مذهبی چنان‌که لازم است آماده نباشد، ولی شما استقامت کنید و با همین شرایط، وظایف خود را انجام دهید. به نظر می‌رسد تغییر وضع زندگی قبل از پایان تحصیلات، موجب اشکالات بیشتر برای شما شود.
شما وضع مسلمانان صدر اسلام را در نظر بگیرید که جوان‌هایی در خانواده‌های کفر اسلام آوردند و با وجود چه مشکلات و متاعبی، استقامت می‌ورزیدند. ان شاء الله شما موفّق می‌شوید. مأیوس نباشید.
ضعف حافظه هم مسئله‌ای نیست. بسیار دیده شده اشخاص باهوش و استعداد در حافظه ضعیف بوده‌اند و به عکس هم اتفاق افتاده است که آن ضعف را آن قوت جبران می‌نماید.
خداوند متعال شما را یاری کند.
والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

لطف الله صافی


دفتر نشر فرهنگ و معارف اسلامی مسجد هدایت

حضرت آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: