آیا عنایت به بعضی در عالم ذر، منافات با عدالت حق تعالی ندارد؟
چرا در عالم ذر یا در دنیا خداوند به برگزیدگان خود خصوصاً اهلبیت عصمت و طهارت توفیق تقدم عنایت نموده است که سبب پیشرفت و رسیدن به درجات عالی اخروی است و دیگران محروم ماندهاند؟ نعوذبالله این عدالت نیست چگونه پاسخ بدهیم؟
شبههمذکوره وهم باطل است و منشأ آن عدم توجه به معنای عدالت است اگر چه توضیح مطلب احتیاج به تفصیل دارد که . فعلاً فرصت آن نیست ولی بطور اجمال باید توجه داشت که کسی چیزی از خداوند متعال طلب ندارد هر نعمتی که خداوند به انسان مرحمت فرماید تفضلی است و چنانچه به شخصی به جهتی که خود خداوند میداند نعمت بیشتر مرحمت فرماید ظلم به دیگری نیست چون هر یک را بر حسب مصلحت و حکمت آنچه باید عطا فرموده است. والله العالم
دفتر نشر فرهنگ و معارف اسلامی مسجد هدایت
در مورد اين آيه ي مباركه: و موسي به پروردگار خود عرض كرد،بارالها تو فرعون و فرعونيان در حيات دنيا ملك و اموال و زيورهاي بسيار بخشيدي كه بدين وسيله بندگان را از راه تو گمراه كنند بار خدايا اموال آنها را نابود گردان و دلهايشان را سخت بربند كه اينان ايمان نياورند تا هنگامي كه عذاب دردناك را مشاهده كنند (88 سورهي يونس)
اينجا حضرت موسي ع بدترين نفرين رو درحق فرعون كرد و اون اين بود كه فرعون به اصطلاح كوردل بشه كه ايمان نياره ! براي بنده اين سواله كه چرا؟مگه نه اينكه رسالت انبيا هدايت كردن مردمه ، حضرت موسي در مورد اموال ،فرمودند ، اموالشان را نابود كن و در مورد فرعون ، فرمود ،بر قلبش مهر بزن تا ايمان نياورد ،چرا حضرت موسي دعا نكرد فرعون ايمان بياره ؟هر چند فرعون بخاطر كودك كشي كه قبل ظهور حضرت موسي ، مستحق عذاب ابديه ،
ولي خب سوال اينجاست كه ايشون كه پيامبر بود و مستجاب الدعوه چرا بجاي نفرين ، دعا نكرد ؟تا هدايت بشه ؟! ممنون ميشم پاسخ بديد