کد مطلب: ۱۱۵۳
تعداد بازدید: ۲۵۰۸
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
احکام پوشش و روابط اسلامی| ۱۲

برخی برنامه‌های تلویزیون

از خلوت کردن با زنان بپرهیزید. قسم به آن خدایی که جانم در دست اوست، مردی با زنی خلوت نمی‌کند مگر این‌که شیطان (برای وسوسه و به گناه انداختن آن دو) وارد می‌شود، اگر خوکی آلوده به کثافت و لجن باشد و به انسان زحمت و اذیت برساند، بهتر است از آن‌که شانه‌ی زن بیگانه‌ای با مرد نامحرم برخورد کند. 

پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله، مستدرک الوسائل 14/264 بهشت جوانان 269

سؤال: اخیراً در سیمای جمهوری اسلامی مسابقاتی برگزار می‌شود که شرکت‌کنندگان در مسابقه پسران و دختران به‌ طور مختلط و تماشاچیان هم زنان و مردان هستند و برخی حرکات زننده مانند دویدن دختران در حضور جوانان نامحرم صورت می‌گیرد و مجری برنامه هم معمولاً زنان و دختران جوان می‌باشند (مانند مسابقه 20 در کانال سه تلویزیون). به نظر حضرتعالی برپایی چنین مسابقات و شرکت در آن‌ها و نمایش آن از تلویزیون که موجب عادی شدن روابط دختران و پسران و ریختن حجب و حیای دختران می‌شود، چگونه است؟

حضرت آیت‌الله تبریزی:

این هم یکی از مظاهر فساد است، و هرچه موجب ترویج فساد در جامعه باشد جایز نیست.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی:

مجالس مذکوره مشتمل برخلاف شرع و معرض فساد است و جایز نیست، و جای بسی تعجب و تأسف است که سیمای جمهوری اسلامی که باید منادی اسلام باشد، هرروز برنامه‌های خلاف شرع جدیدی به معرض نمایش بگذارد و به اخلاق و عفت و عقیده جامعه اسلامی لطمه بزند. خداوند همه را از شرور و فتن آخرالزمان حفظ فرماید.

حضرت آیت‌الله بهجت:

اختلاط جایز نیست و تشخیص و تعیین موضوع با مکلف است.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی:

اگر منشأ مفاسد خاصی گردد جایز نیست.

برخی برنامه‌های تلویزیون
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: