کد مطلب: ۱۵۴
تعداد بازدید: ۲۲۲۶
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
یاران شیدای امام حسین(ع)/14
قسمت چهاردهم از معرفی یاران شیدای امام حسین(ع) که به جناب عامر بن مسلم عبدی بصری سلام‌الله‌علیه از یاران امام حسین علیه‌السلام در دشت کربلا اختصاص دارد را در ادامه از نظر می‌گذرانید:

عامر بن مسلم عبدی بصری

اشاره

«عامر» فرزند «مسلم عبدي» است. او از شخصیت‌های برجسته شیعه در شهر بصره بود.نام کاملش عامر بن مسلم بن حسان بن شریح بن سعد بن حارثه السعدی البصری بود.وی از طایفه عبدی و به روایتی از طایفه سعدی بود. عبدی و سعدی هر دو از تیره های قبیله عبدالقیس و عدنانی بودند.پدرش مسلم در خدمت امام علی علیه‌السلام بود که در جنگ صفین شهید شد.

این از فضایل عامر است که خودش در خدمت امام حسین و پدرش در خدمت امام علی علیهماالسلام به فیض شهادت رسیدند.وقتی عامر بن مسلم بصری از خیانت مردم کوفه به مسلم بن عقیل، سفیر حسین بن علی علیه‌السلام باخبر و مطلع شد،همراه غلامش «سالم» به همراهي «يزيد بن ثبيط» به سوي امام حسين عليه‌السلام شتافت و به آن حضرت ملحق شد. او امام را از ابطح تا كربلا همراهي كرده است(۱).

شهادت عامر

عامر در کربلا و در روز عاشورا، به همراه غلام و دیگر دوستانش در گروه یاران امام علیه‌السلام در یورش اولیه و همه جانبه لشگر عمر سعد به میدان جنگ رفت و آن‌قدر جنگید تا به شهادت رسید(۲).

ادامه دارد...

پی نوشت‌ها:

۱. ابصار العين، ص ۱۹۱.

۲. ابصار العين، ص ۱۹۱.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: