کد مطلب: ۶۹۲۰
تعداد بازدید: ۱۸۰
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴
فرهنگ سخنان حضرت فاطمه زهرا (س) | ۵۰
به نام خداوند بخشاینده و مهربان، این وصیت‌نامه فاطمه، دختر رسول خداست، در حالی وصیت می‌کند که شهادت می‌دهد، خدایی جز خدای یگانه نیست و محمد(ص) بنده و پیامبر اوست و بهشت حق است و (آتش) جهنم حق است و روز قیامت فرا خواهد رسید و شکی در آن نیست و خداوند مردگان را زنده و وارد محشر می‌کند.

وصیّت‌نامه‌ی نوشته شده


پس از وفات فاطمه(س)، حضرت امیرالمؤمنین وصیت‌نامه‌ی نوشته‌شده‌ی همسرش را درآورد و گشود و مطالعه فرمود. عبارات و مطالب ارزشمند آن چنین بود:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ. هَذَا مَا أَوْصَتْ بِهِ فَاطِمَةُ بِنْتُ رَسُولِ الله(ص) أَوْصَتْ وَ هِیَ تَشْهَدُ أَنْ لا اِلَهَ اِلَّا اللهُ وَ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ أَنَّ الْجَنَّۀَ حَقٌ وَ النَّارَ حَقٌ وَ أَنَّ السَّاعَۀَ آتِیَهٌ لا رَیْبَ فِیها وَ أَنَّ اللهَ یَبْعَثُ مَنْ فِی الْقُبُورِ.
یا عَلِیُّ أَنَا فَاطِمَةُ بِنْتُ مُحَمَّدٍ(ص) زَوَّجَنِیَ اللهُ مِنْکَ لِأَکُونَ لَکَ فِی الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ أَنْتَ أَوْلَی بِی مِنْ غَیْرِی، حَنِّطْنِی وَ غَسِّلْنِی وَ کَفِّنِّی بِاللَّیْلِ وَ صَلِّ عَلَیَّ وَ ادْفِنِّی بِاللَّیْلِ وَ لا تُعْلِمْ أَحَداً وَ أَسْتَوْدِعُکَ اللهَ وَ أَقْرَءُ عَلَی وُلْدِی السَّلَامَ اِلَی یَوْمِ الْقِیَامَۀِ.
به نام خداوند بخشاینده و مهربان، این وصیت‌نامه فاطمه، دختر رسول خداست، در حالی وصیت می‌کند که شهادت می‌دهد خدایی جز خدای یگانه نیست و محمد(ص) بنده و پیامبر اوست و بهشت حق است و (آتش) جهنم حق است و روز قیامت فرا خواهد رسید و شکی در آن نیست و خداوند مردگان را زنده و وارد محشر می‌کند.
ای علی(ع)، من فاطمه دختر محمد هستم، خدا مرا به ازدواج تو درآورد تا در دنیا و آخرت برای تو باشم. تو از دیگران بر من سزاوارتری، حنوط و غسل و کفن کردن مرا در شب به انجام رسان و شب بر من نماز بگزار و شب مرا دفن کن و هیچکس را اطلاع نده. تو را به خدا می‌سپارم و بر فرزندانم تا روز قیامت سلام و درود می‌فرستم.[۱]


پی نوشت


[۱]. بحارالانوار، ج 43، ص 214 و وسائل‌الشیعة، ج 13، ص 311 و دلائل‌الامامة، ص 42.

دفتر نشر فرهنگ و معارف اسلامی مسجد هدایت

محمد دشتی

برچسب ها: حضرت زهرا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: