کد مطلب: ۶۵۸۴
تعداد بازدید: ۱۵۰
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
فرهنگ سخنان امام حسین (ع) | ۱۴
من در خواب دیدم که چند سگ شدیداً بر من حمله می‌کنند، و شدیدترین آنها سگی بود به رنگ سیاه و سفید، این خواب نشانگر آن است که از میان این افراد کسی که به مَرَض بَرَص مبتلاء است قاتل من است، پس از هجوم سگ‌ها، رسول خدا(ص) را با گروهی از یارانش دیدم ...

آگاهی از قاتلان خویش


امام حسین(ع) در سَحر روز عاشورا، جهت استراحت اندکی خوابید و در خواب نسبت به شهادت و قاتلان خود حقائقی را مشاهده فرمود که پس از بیدار شدن خطاب به فرزندان خود اظهار داشت:

حدیث 

قال الامام الحسین(ع): رَأَیْتُ کَأَنَّ کِلاباً قَدْ شَدَّتْ عَلَیَّ لِتَنْهَشَنی، و فیها کَلْبٌ أبْقَعُ رَأَیْتُهُ أشَدَّها عَلَیَّ، وأظُنُّ الَّذی یَتَوَلّی قَتْلی رَجُلٌ أبْقَعُ وَ أبْرَصُ مِنْ هؤُلاءِ القَوْمِ؛ ثُمَّ إنّی رَأَیْتُ بَعْدَ ذلِکَ جَدّی رَسولَ اللهِ(ص)، وَمَعَهُ جَماعَةٌ مِنْ أصْحابِهِ وَ هُوَ یَقُولُ لی: یا بُنَیَّ! أنْتَ شَهیدُ آلِ مُحَمَّدَ! وَ قَدِ اسْتَبْشَرَ بِکَ أهْلُ السَّماواتِ وَ أهْلُ الصَّفیحِ الأَعْلی، فَلْیَکُنْ إفطارُکَ عِنْدِی اللَّیْلَةَ، عَجِّلْ وَلا تُؤَخِّرْ، فَهذا مَلَکٌ قَدْ نَزَلَ مِنَ السَّماءِ لِیَأخُذَ دَمَکَ فِی قارُورَةٍ خَضْراءَ. وَ هذا ما رَأَیْتُ وَ قَدْ أزِفَ الأَمْرُ وَاقْتَرَبَ الرَّحیلُ مِنْ هذِهِ الدُّنیا، لا شَکَّ فی ذلِکَ.[۱]
امام حسین(ع) فرمود: (من در خواب دیدم که چند سگ شدیداً بر من حمله می‌کنند، و شدیدترین آنها سگی بود به رنگ سیاه و سفید، این خواب نشانگر آن است که از میان این افراد کسی که به مَرَض بَرَص مبتلاء است قاتل من است، پس از هجوم سگ‌ها، رسول خدا(ص) را با گروهی از یارانش دیدم که به من فرمود: تو شهید این امّت هستی و ساکنان آسمان‌ها و عرش الهی آمدن تو را به همدیگر بشارت می‌دهند، پسرم امشب افطار را در نزد من خواهی بود عجله کن و تأخیر روا مدار، اینک فرشته‌ای از آسمان فرود آمده است تا خون تو را در شیشه سبز رنگی جمع‌آوری کند.)

 

پی نوشت


[۱]. فتوح ابن اعثم کوفی ج۵ ص۱۱۱، مقتل الحسین(ع) خوارزمی ج۱ ص۲۵۱، بحارالانوار ج۴۵ ص ۳ . ج۶۱ ص۱۸۳ حدیث ۵۰۰، عوالم بحرانی ج۱۷ ص ۲۴۷، نفس‌المهموم ص ۱۲۵.


دفتر نشر فرهنگ و معارف اسلامی مسجد هدایت

محمد دشتی

برچسب ها: امام حسین
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: